pondělí 25. června 2012

Bůh masakru, Carnage, Roman Polanski, 2011

Nemýlil jsem se, když na mě film působil jako zfilmovaná divadelní hra - trefa - autorka Yasmina Reza získala 2x Molierovu cenu. Také mi to připomnělo Bergmana (Scény z manželského života, Šepoty a výkřiky), ale ve svižnějším provedení. Herecké obsazení naprosto skvělé, u mě vyhrává Jodie Foster, která možná divadelně přehrává, ale vydává se úplně. Skvělý je i SSman z Bastardů Christoph Waltz. Divošské bubny v pozadí hned na začátku skvělé (Alexandre Desplat ma velmi dlouhou hudební filmografii).

Film mě výborně naladil, jako komedie je to dost hořké, svádí to ke klišé o nastavování zrcadel,nakonec zrcadla hrají ve filmu svou roli. Výborná vztahová konverzačka trochu jiného druhu než woodyallenovská. Tapescript by byl dobrou učební pomůckou.

Za to, že je to hra a ne film, jsem hvězdičky dal jen 4.

K obsahu jen krátce. Dva manželské páry rozebírají střet dvou jedenáctiletých synů, který skončil vyraženými zuby. Z počátečního smířlivého postoje, který je jen pózou pod vlivem společenského nánosu, se postupně obnažují skutečné charaktery, postoje a vztahy - v závěru ještě katalyzováno vypitou 18ti letou whisky.

Pozvraceného Kokoshku jsem očekával, ale stejně mi to vadilo.

U nás hru nastudoval Ondřej Sokolov v Činoherním klubu, ale hrála se též třeba v Kroměříži.
.

Žádné komentáře: